01.08.2018 в 11:59
Одні шини для будь-якого сезону - Всесезонні
Автомобільні покришки завжди були приводом для суперечок і обговорень серед автолюбителів, адже на цей вид автомобільних комплектуючих кожен має свій погляд. Кожен автолюбитель самостійно, виходячи лише зі своїх інтересів, підбирає для свого «залізного коня» найбільш підходящі покришки, а їх виробники намагаються якомога повніше задовольнити попит будь-якого потенційного клієнта, саме з цієї причини на прилавках автомобільних магазинів і ринків з кожним роком з'являється все більше широкий вибір покришок. Не так давно у продажу став з'являтися такий незвичайний вид покришок, як всесезонні, які, за заявою виробників, однаково добре проявляють себе як в холодну пору року, так і під час літнього сезону. Можливість не міняти шини кожен раз, коли змінюється сезон, приваблює багатьох,
Для того, щоб зрозуміти, чи можливе існування по-справжньому всесезонних шин, слід згадати, яке основна відмінність існує між зимовими і літніми шинами? Досвідчений автомобіліст відразу здогадається, що це — склад і щільність гуми. Зимову гуму спеціально виготовляють більш м'якою, щоб при низьких температурах вона приходила в робочий стан, але не ставала надто твердою, і забезпечувала необхідний рівень зчеплення з дорогою. Літня гума, в свою чергу, навпаки — більш щільна і тверда, так як розрахована на літній сезон, коли гума, під дією високих температур, ставати більш м'якою, і лише досить тверда гума влітку здатна забезпечувати нормальну стійкість автомобіля на дорозі, а також скорочувати можливий гальмівний шлях. При цьому,
Тепер слід розібратися, чим же є всесезонна гума? За своєю суттю, він є таким собі гібридом шин, призначених для різних сезонів. Твердість подібних шин вище, ніж у зимової гуми, але нижче, ніж у літній. Саме через цю особливість зчеплення з дорогою у таких шин в будь-який сезон буде трохи гірше, ніж у покришок, спеціально призначених для використання в умовах холоду або спеки. Правда, дуже велика перевага у власників всепогодних покришок з'являється навесні і восени, коли змінюються сезони, і погода, протягом одного дня, може кілька разів змінитися з теплою на холодну, і назад. Всесезонні шини, в такому випадку, покажуть себе краще, ніж зимові, якщо все навколо розтане, або літні, якщо все, навпаки — замерзне. Крім того,
У всесезонной гуми є і свої суттєві мінуси. В першу чергу, до негативних сторін використання цього виду покришок можна віднести той факт, що після зносу їх поверхні більш, ніж на двадцять відсотків, такі шини можна вважати літніми. Справа в тому, що на універсальних шинах не використовуються шипи, а роль елементів протектора, що відповідають за нормальну поведінку автомобіля на зимовій дорозі, грають, так звані, липучки, які досить швидко стираються, і втрачають свої властивості. Крім того, ще одним мінусом використання всесезонних шин є їх непристосованість до серйозних морозів. Нормально використовувати їх вийти тільки в регіонах з м'яким кліматом, де сильні морози трапляються досить рідко, тобто, на території нашої країни є дуже мало місць, де можна було б повноцінно користуватися універсальними шинами.
Підводячи підсумок, можна сказати, що, в більшості випадків універсальні шини не так добре підходять для постійного використання, як спеціалізовані сезонні шини. Але, у випадках, коли автомобіль буде експлуатуватися в регіонах з м'яким кліматом, і, переважно — в міських умовах, де немає великих відмінностей між поверхнями дорожнього покриття, використання подібних шин цілком виправдано, і воно дозволить заощадити власнику автомобіля багато грошей і часу.